Voskresnaia_Shkola_ua

Возлюби Господа Бога твого (уроки благочестя на кожен день)

(для дітей 10–12 років)

Мета уроку: ознайомитися з традиційними навчальними жанрами християнської літератури (псалом і наставляння), які використовують для морального виховання дітей. Розвивати навик духовного осмислення тексту, здобуття правил доброчесного життя на кожен день. Розкрити поняття «возлюблення Господа Бога» через живе й постійне виконання нами заповідей і велінь Божих. Знайомство з духовними настановами святителів Димитрія Ростовського та Іоасафа Бєлгородського.

Методичне забезпечення: ікони святителя Димитрія, митрополита Ростовського, та святите­ля Іоасафа, єпископа Бєлгородського; роздатковий матеріал «Псалом 1», «Богодухновенне християнське повчання» (святителя Димитрія Ростовського) й віршовані теми святителя Іоасафа Бєлгородського.

 Хід уроку

  1. Організаційний момент — 3 хвилини.
  2. Активізація опорних знань, закріп­лення знань — 15–17 хвилин.

 СЛОВО ВЧИТЕЛЯ:

У людей існують різні уявлення про те, як жити доброчесно. Сама по собі чеснота — це життя за заповідями Божими. Якщо закони суспільства порушуються, то людина нестиме відповідальність або перед державним судом, або перед судом своєї совісті (моральний закон усередині нас). У християн же існує уявлення про совість як голос Бога всередині нас, частку Його знання про наше улаштування життя. Ось чому совість нас викриває, засуджує, а її муки терзають нашу душу доти, доки ми не виправимося і не зробимо те, що належить. Для того щоб розібратися, як слід жити доброчесно, згадаймо теми двох попередніх уроків — поняття «Дари і плоди Духа Святого».

ЗАПИТАННЯ:

1) Давайте згадаємо й назвемо основні дари Святого Духа. (Діти перераховують, що вони запам’ятали і що для них найважливіше.)

2) Назвіть плоди Святого Духа в нас. Навіщо вони нам потрібні?

3) Чи може християнин бути доброчесним тільки завдяки своїм зусиллям і талантам?

А тепер для закріплення ваших знань виконайте таке творче завдання.

(Попередньо вчитель повинен на дошці намалювати дерево з пишною кроною. Гілки дерева він позначає як дари Духа Святого, а плоди на дереві — як образи чеснот, які і є плодами Духа Святого в нас. Також на партах слід розкласти роздаткові картки з двох попередніх уроків.)

Творче завдання (колективне):

1) Намалюйте на паперових аркушиках плоди-чесноти в символічному вигляді (любов, радість, мир, довготерпіння, добрість, милосердя, віра, лагідність, стриманість), підпишіть їх. Потім розвісьте їх у кроні дерева-образу «Блажен муж» (псалом 1) (діти розміщують свої малюнки (один-два від кожного учня, можна й більше) на дереві за допомогою магнітів або кнопок, підвішують до мотузочки або в інший спосіб).

2) Надпишіть на дереві гілки «Дари Святого Духа»: страх Божий, пізнання, сила, порада, розуміння, мудрість, благочестя з натхненням. (Для виконання цього завдання вчитель викликає дітей за їхнім бажанням або робить це сам, коли діти працюють над малюнками.)

3) А тепер прочитаємо псалом 1 і перевіримо, чи все ми правильно відобразили в нашому дереві-образі «Блажен муж» (текст роздано дітям на картках; спочатку учні читають самостійно, а потім вголос усі разом).

Псалом Давида 1

Блажен муж, що не йде на раду нечестивих, і на путь грішників не стає, і на зборищі губителів не сидить.

Але в законі Господнім воля його, і закону Його повчається день і ніч.

І буде він як дерево, посаджене при витоках вод, що плоди свої дає в час свій і листя його не опадає, а все, що він робитиме, буде успішним.

Не так нечестиві, [не так]: вони як порох, що вітер змітає [з лиця землі].

Тому не встоять нечестиві на суді, і грішники на зібраннях праведних.

Бо знає Господь путь праведних, а путь нечестивих загине.

ЗАПИТАННЯ:

1) Подумайте, що означає такий вираз:

Але в Законі Господнім воля його, і Закону Його повчається день і ніч.

2) Поясніть, хто такі люди нечестиві й що означає вони як порох, що вітер змітає з лиця землі.

3) Що обіцяє пророк і цар Давид праведним і грішникам? Прочитайте ці слова.

4) Чому псалмоспівець Давид вибрав дерево як образ людини, яка досягла успіху в чеснотах?

  1. Новий матеріал і завдання для закріп­лення — 25 хвилин.
  2. Далі читайте у друкованому вигляді № 23 (369) грудень 2014 с. 13

 

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.