ПРОМИСЛ БОЖИЙ І ДОЛЯ

«Чи правда, що при народженні людини Господь дає їй долю?»
Тетяна 
Відповідає  протоієрей Ігор Рябко: 
— Церква заперечує вчення про фаталізм, тобто, віру у невідворотність долі. Якби Господь заздалегідь розпланував життя людини і все, що в ньому має статися, то який сенс у тому, щоб давати заповіді, настановляти, говорити про необхідність молитви, яка передбачає зміну якогось перебігу подій?

Бог дав людині безцінний дар — свободу вибору, і людина сама будує свою долю, виходячи з того, що вибирає в цьому житті. З іншого боку, стосовно кожної людини є Промисл Божий, коли Бог-Любов влаштовує людські долі. Питання про те, яким чином співвідносяться Промисл Божий і свобода нашого вибору, є одним із найскладніших у богослов’ї і не має чіткої і певної відповіді. Це пов’язано з тим, що ми не можемо логічно осмислити і вивести «закономірну» формулу того, як Бог виявляє Свою турботу про людину. Розуміння цього виходить за межі і можливості людського розуму. Преподобний Антоній Великий, думаючи над цим питанням, був зупинений Ангелом, який сказав, що подібні міркування є некорисними для душі подвижника. Можна припустити, що Промисл Божий про людину йде не попереду, а позаду нашого вільного вибору. Інакше кажучи, первинним є наш вибір, а «вторинні» реакція Бога на наш вибір і Його Провидіння про нас. Враховуючи, що Бог заздалегідь знає, який вибір ми зробимо, питання про співвідношення свободи і Промислу є нерозв’язним у межах нашого розуміння і земної історії.

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.