МУЗИКА ПАСХИ. У Києві хорові та симфонічні колективи із семи країн влаштували свято високого мистецтва

Ось уже п’ятий рік концертні зали Києва у великодні дні перетворюються на справжні храми, де на всі лади прославляється Воскресіння Христове. Натомість столичні собори пускають під свої склепіння відомі хорові колективи, щоб прикрасити вишуканим співом головне християнське свято. Це щорічне музичне торжество називається Міжнародна Пасхальна асамблея.

Цьогорічний фестиваль проходив із 6 до 18 травня і вперше відкрився у Софії Київській. Торжество благословив Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Володимир. Він звернувся з великоднім вітанням до учасників та слухачів фестивалю і побажав Божої допомоги у всіх благих починаннях.
У першому концерті Асамблеї, що прозвучав під склепінням древньої Софії, брав участь зведений хор Київської духовної академії та семінарії, камерні хори «Кредо» й «Пектораль», чоловічий ансамбль хору Національної опери України, хор київського Спасо-Преображенського собору «Fresco sonores».
Художній керівник колективу «Кредо», хормейстер Національної опери України Богдан Пліш після виступу розповів, що у Софії Київській йому доводилося виступати близько десяти разів, але концерт такого масштабу й такого духовного наповнення він бачить уперше. «Про атмосферу Софії Київської я хотів би говорити не як диригент, а як людина віруюча. Я вважаю великою милістю Божою мати можливість відкривати V ювілейну Асамблею в цьому святому місці», — поділився він.
Святковий концерт перейшов на Софійську площу, де студенти Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського на дзвіниці виконали епіграф Пасхальної асамблеї — концерт № 3 Д. Бортнянського «Господи, Господи! Силою Твоєю звеселиться цар». Після чого зазвучав передзвін Софійського собору, Михайлівського Золотоверхого монастиря та соборів Києво-Печерської Лаври.
Увечері торжество продов­жилося у Великому залі Національної музичної академії. Симфонічний оркестр студентів вишу виконав твори М. Мусоргського, А. Лядова, Ф. Борна, Ж. Бізе, А. Аренського і С. Рахманінова.
Керівник інформаційно-просвітницького відділу УПЦ протоієрей Георгій Коваленко, який стояв біля витоків Асамблеї, виступаючи на відкритті фестивалю, зауважив: «Асамблея — це продовження святкування Великодня у просторі культури і творчості. Ми маємо вже сформовані традиції Різдва як суспільно-народного святкування. Великодні традиції в цьому плані тільки формуються».
Цього року фестиваль, який незмінно проходить під патронатом Української Православної Церкви, був приурочений до 1025-річчя Хрещення Русі та 100-річчя Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського.
За 13 днів відбулося понад 20 концертів у Києві, Житомирі, Чернігові, Ніжині та інших містах України, в яких взяли участь ансамблі з України, Росії, Молдови, Грузії, Італії, Норвегії та Швейцарії. На Асамблеї виступили: Національна капела «Думка», Державна академічна чоловіча хорова капела України ім. Л. Ревуцького, академічний хор ім. П. Майбороди Національної радіокомпанії України, муніципальна хорова капела «Орея» (м. Житомир), хорова капела ім. С. Рахманінова (Росія), жіночий хор «Cantabile» (Молдова), чоловічий ансамбль «Урмулі» (Грузія), жіночий хор Київського інституту музики ім. Р. М. Глієра, Національний симфонічний оркестр України, симфонічний оркестр студентів НМАУ ім. П. І. Чайковського, струнний квартет «Post scriptum» (Голландія), балет «Ensemble ultra Schall» (Швейцарія), ансамбль солістів оркестру народних інструментів ім. М. П. Осипова (Росія), ансамбль «Scola cantorum» (Норвегія), піаніст М. Банк (Росія) та багато інших.
Завершився фестиваль 18 травня у Великому залі Національної музичної академії ім. П. І. Чайковського концертом на честь святих жон-мироносиць.
Організатор Пасхальної асамблеї, ректор Національної музичної академії Володимир Рожок розповів, що фестиваль цього року помітно виріс, про що свідчить і розширення жанрових рамок, і участь провідних світових солістів. «Зараз наша нація замовкла, — журиться Володимир Іванович, — вона не співає, але я радий з того, що люди із жагою приходять на Асамблею послухати піднесену музику».
Програмний директор Асамблеї, хормейстер Національної опери України Богдан Пліш розповів «Церковній православній газеті» про підсумки фестивалю. «Це була наймасштабніша Пасхальна асамблея, — вважає він. — Нам вдалося наблизитися до тих горизонтів, до яких прагнули п’ять років тому. Тоді ми починали тільки з хорової музики, а тепер є навіть балет. До нас приїхали з-за кордону прекрасні колективи. І найголовніше, за ці п’ять років у фестивалю сформувалася своя публіка. На концерти Асамблеї приходять не тільки завсідники концертних залів, а й парафіяни наших храмів. Приємно, що цьогоріч вдалося здійснити нашу давню мрію — ми організували благодійні концерти в лікарнях м. Києва».
Творці фестивалю сподіваються, що в майбутньому Пасхальна асамблея проходитиме в Україні повсюдно й музику Пасхи у виконанні відомих хорових і музичних колективів зможуть почути всі охочі.

Олег Карпенко, Надія Яремчук

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.