11_(9)

Ми повинні любити тих, хто нас народив і виховав (Собор Пресвятої Богородиці та праведний Іосиф Обручник)

(для дітей 10–12 років)

Мета уроку: розкрити поняття «служіння Богові» на прикладі життєвого подвигу Іосифа Обручника, який опікав Іісуса Христа і Його Пресвяту Матір. Показати взаємозалежність людського й божественного в людях на прикладі підпорядкування людської волі — Божій (приклад Обручника Іосифа). Виховувати шанобливе ставлення до тих ближніх, які в житті стали нашими вихователями (рідні або прийомні батьки, покровителі, благодійники).

Методичне забезпечення: ікони Різдва Христового, Божої Матері «Віфлеємська», праведного Іосифа Обручника (з двома голубами); фільм «Втеча в Єгипет і повернення в Назарет» (http://zakonbozhiy.ru/Zakon_Bozhiy/Chast_3_Novyj_Zavet/Begstvo_v_Egipet/) (тривалість фільму — до 10 хвилин).

Хід уроку

  1. Організаційний момент — 3 хвилини.
  2. Активізація опорних знань — 7 хвилин.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Ваша навчальна кімната у ці різдвяні дні святково прикрашена роботами дітей, іконою Різдва, ялинкою, гірляндами тощо. На початку уроку бажано ввімкнути тихий музичний супровід (церковні пісні або колядки), це створить відповідну атмосферу й настрій.

 Слово вчителя

Ще недавно ми з вами були учасниками прекрасного зимового християнського свята. Завдяки цьому святу щороку ми всі — й дорослі, й діти — повертаємося в дитинство.

ЗАПИТАННЯ:

  1. Яке це свято (назвати), з якими подіями воно пов’язане й чому воно таке дороге кожному християнинові?
  2. Що особисто для вас означає це свято? Поясніть.
  3. Назвіть усіх учасників, що хоч якимось чином пов’язані з Народженням Спасителя.
  4. Поділіться своїми міркуваннями про роль кожного, хто був причетний до Народження і прославляння Іісуса Христа.
  5. Хто був головним у таємничій дії Народження Бога у плоті — Сина Божого?

  1. Бесіда із завданнями й переглядом фільму — 35 хвилин.

 

ЗАВДАННЯ 1. Послухайте два уривки зі «Слова на Різдво Спасителя нашого Іісуса Христа», складеного святителем Іоанном Златоустом:

1) «Я бачу теслю і ясла, дитину й пелени, народження від Діви, позбавлене всього необхідного, усе в бідності, усе в убогості. Чи бачиш ти багатство в цій великій убогості? Як Він, багатий, став бідним заради нас? Як Він не мав ні ложа, ні постелі, а був покладений у голих яслах?
О, бідносте, що служить джерелом багатства! О,  безмірне багатство, що приймає подобу бідності!»

2) «…стоїть Марія, Діва і Матір; стояв й Іосиф, названий батьком Його. Він називається чоловіком, а Вона називається його дружиною; назви відповідають закону,  але не означають їхнього шлюбу. Розумій тут тільки назви, а не справу. Він був тільки нареченим Її, а Дух Святий осінив Її. Тому здивований Іосиф не знав, що сказати про Дитину. Приписати Немовля перелюбству він не дерзав, вимовити ганебне слово про Діву він не міг, і власним сином назвати Його не наважувався; він добре знав, що йому невідомо, як або від чого Він народився; тому, коли він нічого не міг зрозуміти у цій події, з неба було принесене одкровення голосом Ангела: не бійся прийняти Марію, жону твою, бо зачате в Ній є від Духа Святого (Мф. 1: 20)».

 

Далі читайте у друкованому вигляді № 24 (370) грудень 2014 с. 14

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ліміт часу вичерпаний. Будь-ласка, перезавантажте CAPTCHA.